Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych dla klienta HRP Care (polityka prywatności dla klientów HRP
Care)
I. Ogólne informacje
1. Niniejsza Polityka Prywatności to zbiór zasad, których celem jest poinformowanie o
wszystkich aspektach procesu, dotyczącego pozyskiwania, przetwarzania oraz zabezpieczania Pani/Pana danych
osobowych. Polityka jest adresowana do wszystkich użytkowników (dalej: „Użytkownicy”) Strony Internetowej
Administratora - HRP Care Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi (ul. Jana Kilińskiego 185,
90-348 Łódź), NIP: 9471982088, REGON: 101579430.
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych
pod adresem email: rodo@hrp.com.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora (dalej:
„Administrator”).
2. Niniejsza Polityka może być zmieniana i aktualizowana, w sytuacji zmian w praktykach
związanych z przetwarzaniem danych osobowych (uwzględniając aktualne orzecznictwo i wytyczne PUODO) lub zmiany
przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Administrator zachęca Użytkowników Strony do uważnego zapoznania się
z niniejszą Polityką i regularnego sprawdzania Strony Administratora, w celu weryfikacji zmian, które
Administrator może wprowadzić zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki.
3. Korzystanie ze Strony Internetowej Administratora oraz Usług Elektronicznych wiąże się z
koniecznością zapoznania się przez Użytkownika z treścią niniejszej Polityki Prywatności oraz jej akceptacją.
4. Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem koniecznym do
korzystania ze Strony Internetowej.
II. Definicje
Administrator oznacza jednostkę, która decyduje, jak i w jakich celach Przetwarzane są Dane
Osobowe. Administrator jest odpowiedzialny za zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, dotyczącym ochrony
danych.
Dane Osobowe oznacza wszelkie informacje o jakiejkolwiek zidentyfikowanej osobie fizycznej lub
osobie fizycznej, która jest możliwa do zidentyfikowania. Przykłady Danych Osobowych, które Administrator może
przetwarzać, zostały wymienione w punkcie III poniżej.
Przetwarzać, Przetwarzanie lub Przetworzone oznacza wszelkie działania związane z Danymi
Osobowymi, dokonane w sposób zautomatyzowany lub nie, takie jak: pozyskiwanie, nagrywanie, organizowanie,
strukturyzowanie, przechowywanie, adaptowanie lub zmienianie, odzyskiwanie, konsultowanie, używanie,
udostępnianie poprzez transmisję, rozpowszechnianie lub udostępnianie w jakikolwiek inny sposób, porządkowanie
lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
Podmiot przetwarzający oznacza jakąkolwiek osobę lub jednostkę, która Przetwarza Dane Osobowe
w imieniu Administratora (inną niż pracownik Administratora).
Strona internetowa - https://hrpcare.com.pl.
Fanpage Administratora na portalach społecznościowych:
Usługi Elektroniczne - usługi świadczone za pośrednictwem Strony Internetowej.
III. Przetwarzanie Danych Osobowych Użytkowników
Administrator może pozyskiwać Dane Osobowe Użytkowników w szczególności, w następujących przypadkach:
-
Podania Danych Osobowych przez Użytkowników (np. kontakt e-mailowy, telefoniczny, przez formularz kontaktowy
lub w jakikolwiek inny sposób) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
Administratora – udzielenie odpowiedzi na wiadomość, zapytanie) w związku z koniecznością załatwienia
zgłoszonej sprawy czy obsługi zapytania.
-
Pozyskania Danych Osobowych Użytkowników w wyniku rejestracji na Stronie internetowej Administratora, np.
założenia Konta i zapewnienie możliwości z niego korzystania, obsługa żądań i reklamacji, w celu zawarcia oraz
realizacji umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy/akceptacja Regulaminu UŚUDE), w tym
np. obsługi procesu składanych reklamacji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
-
Dochodzenia roszczeń i podjęcia działań w związku z procesem windykacji należności, prowadzenie postępowań
sądowych oraz m.in. za pośrednictwem plików cookie, umożliwienia korzystania ze Strony internetowej,
zapobiegania oszustwom przy korzystaniu ze Strony internetowej w szczególności obsługi, utrzymania, ulepszania
i udostępniania wszystkich jej funkcji, a także tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne
Administratora, obejmuje to w szczególności: raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju Strony
internetowej i Usług Elektronicznych, prace rozwojowe, badanie opinii, tworzenie modeli statystycznych na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes - obrona praw Administratora i dochodzenie
roszczeń).
-
Pozyskania Danych Osobowych Użytkowników opublikowanych w mediach społecznościowych (Facebook) (np. pozyskanie
informacji z profilu prywatnego Użytkowników w mediach społecznościowych, w zakresie, w jakim informacje te są
widoczne jako publiczne) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora -
promocji własnej działalności i usług, prowadzenie profilu społecznościowego (Fanpage), budowanie i umacnianie
relacji z klientami, prowadzenie analiz i statystyk dot. popularności i funkcjonowania profilu, a także
ustalenia, dochodzenia oraz obrony przed ewentualnymi roszczeniami, dotyczącymi korzystania z profilu,
odpowiedzi na kontakt).
-
Pozyskania lub poproszenia Użytkowników o podanie Danych Osobowych Użytkowników, podczas wizyt Użytkowników na
stronach Administratora lub używania jakichkolwiek funkcji lub zasobów dostępnych na lub poprzez Stronę (pliki
cookie).
Kiedy Użytkownicy odwiedzają Stronę, urządzenia i przeglądarki Użytkowników mogą automatycznie
udostępniać pewne informacje (takie jak typ urządzenia, system operacyjny, typ przeglądarki, ustawienia
przeglądarki, adres IP, ustawienia językowe, daty i pory łączenia się ze Stroną i inne informacje techniczne
odnośnie komunikacji), niektóre z nich mogą stanowić Dane Osobowe.
Podczas wizyty na Stronie
internetowej żadne Dane Osobowe Użytkowników nie będą przechowywane przez Administratora, bez odpowiedniej
podstawy prawnej.
W zakresie plików cookie, Administrator - poza niezbędnymi plikami, każdorazowo uzyska
zgodę Użytkownika na instalację plików cookie. Udzielenie w/w zgody jest fakultatywne i nie wpływa na
możliwość korzystania ze Strony internetowej. W niektórych przypadkach bez udzielenia odpowiedniej zgody
możliwość korzystania ze strony internetowej może być w pewnym stopniu ograniczona. Przetwarzanie odbywa się
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda – w zakresie pozostałych, poza niezbędnymi plikami cookie) i 173 PT
(przepis prawa – w zakresie niezbędnych plików cookie).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie jest obowiązkiem ustawowym. W określonych przypadkach bez podania
danych osobowych nie jest możliwe jednak korzystanie ze Strony internetowej i Usług Elektronicznych.
Kategorie Danych Osobowych Użytkowników Przetwarzane przez Administratora:
- Dane personalne - imię (imiona), nazwisko (nazwiska).
- Dane kontaktowe - dane firmowe, adres e-mail, numer telefonu.
-
Treści komunikatów - wszystkie komunikaty (zapytania, wypowiedzi, poglądy i opinie),
przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego lub które zostały opublikowane na stronie Administratora
lub jego Fanpage’ach przez Użytkownika.
-
Numer IP, pliki cookie i informacje o sposobie korzystania ze Strony Internetowej Administratora
– podczas korzystania ze Strony Internetowej.
-
Wizerunek - w przypadku publikacji opinii, pozostawienia komentarza, kliknięcia przycisku
„Lubię to” na portalu społecznościowym Administratora (Fanpage’u), jeśli Użytkownik ma udostępniony swój
wizerunek na prywatnym koncie.
Administrator wykorzystuje profile typu Fanpage na portalach społecznościowych:
- Udzielania odpowiedzi na prywatne wiadomości, które są do nas kierowane.
- Prowadzenia dyskusji w ramach komentarzy pod poszczególnymi postami.
- Udostępniania postów Administratora osobom obserwującym Fanpage Administratora.
-
Marketingowym, polegającym na informowaniu o usługach Administratora oraz o samym Administratorze za pomocą
postów na Fanpage’u, w tym postów sponsorowanych.
-
Statystycznym, polegającym na prezentowaniu danych o wyświetleniach postów Administratora, ich zasięgach,
liczbie interakcji.
Obecnie na Stronie Administratora wykorzystywane są przekierowania do następujących portali społecznościowych
(Fanpage): Facebook.
Z chwilą polubienia postu Administratora, pozostawienia komentarza, wysłania wiadomości prywatnej, subskrypcji
kanału, Administrator wspólnie z Meta Platforms Ireland Limited, Block J, Serpentine Avenue, Dublin 4, Irlandia,
staje się Administratorem Pani/Pana danych osobowych udostępnionych na swoim Fanpage’u, w zakresie przetwarzania
danych do celów statystycznych oraz reklamowych.
W związku z powyższym Administrator zachęca do zapoznania się z polityką prywatności Facebook -
https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0
Szczegółowe klauzule informacyjne, dotyczące przetwarzania danych osobowych na portalach społecznościowych,
znajdują się na poszczególnym profilu portalu społecznościowego (Fanpage’u) Administratora.
IV. Udostępnianie Danych Osobowych podmiotom trzecim
Administrator może udostępniać Dane Osobowe Użytkowników:
- Osobom upoważnionym przez Administratora do przetwarzania danych.
-
Podmiotom, którym powierzono przetwarzanie danych, np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym
usługi doradcze.
-
Innym Administratorom, jeżeli jest to wymagane przez prawo lub w dobrej wierze, że takie działanie jest
konieczne w celu zastosowania się do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w odpowiedzi na żądanie
sądu lub organów państwa.
Jeżeli Administrator zaangażuje podmiot trzeci do Przetwarzania Danych Osobowych Użytkowników, zgodnie z zawartą
z takim podmiotem umową powierzenia przetwarzania, Podmiot przetwarzający będzie zobowiązany do:
- Przetwarzania wyłącznie Danych Osobowych wskazanych w uprzednich, pisemnych poleceniach Administratora.
-
Zastosowania wszelkich środków ochrony poufności i bezpieczeństwa Danych Osobowych oraz zapewnienia
przestrzegania wszystkich innych wymogów prawa powszechnie obowiązującego.
Z uwagi na korzystanie z usług Facebooka, dane mogą być przekazywane przez te podmioty do państw trzecich -
Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z udostępnianiem ich wewnętrznie m.in. do Facebooka - Meta
Platforms Inc.
V. Usługi podmiotów trzecich
Strona internetowa może zawierać funkcje lub łącza przekierowujące do witryn i usług dostarczanych przez osoby
trzecie, które nie są przez nas zarządzane. Informacje, które podajesz na tych stronach lub usługach, będą
podlegać ich własnej polityce prywatności i procedurom przetwarzania danych.
Obecnie strona posiada następujące przekierowania:
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za procedury związane z przetwarzaniem przez niezależnych
Administratorów stron internetowych i dostawców usług.
Administrator zachęca do zapoznania się z polityką prywatności i bezpieczeństwa stron trzecich przed
przekazaniem im informacji.
VI. Ochrona Danych
Administrator informuje, iż wdrożył odpowiednie techniczne i organizacyjne środki w celu ochrony Danych
Osobowych, w szczególności obejmujące zabezpieczenia przeciwko przypadkowemu lub bezprawnemu zniszczeniu,
utracie, zmianie, nieuprawnionej publikacji, nieuprawnionemu dostępowi oraz innym bezprawnym i nieautoryzowanym
formom Przetwarzania, zgodnie z obowiązującym prawem.
Administrator nie odpowiada za działania lub zaniechania Użytkowników. Użytkownicy są odpowiedzialni za
upewnienie się, że wszystkie Dane Osobowe są przesyłane do Administratora w sposób bezpieczny.
Dane osobowe nie będą poddawane automatycznemu profilowaniu, tj. zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji wobec
Użytkownika, czyli decyzjom podejmowanym środkami technicznymi bez udziału człowieka, wywołującym skutki prawne
względem profilowanej osoby lub w inny istotny sposób wpływającym na profilowaną osobę.
VII. Prawa Użytkowników
Użytkownikom przysługują następujące prawa dotyczące przetwarzania ich Danych Osobowych:
-
Prawo dostępu do danych – Użytkownik ma prawo uzyskać informacje o przetwarzanych danych oraz
kopię swoich Danych Osobowych.
-
Prawo do sprostowania danych – Użytkownik ma prawo żądać poprawienia nieprawidłowych lub
uzupełnienia niekompletnych Danych Osobowych.
-
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – Użytkownik ma prawo żądać
usunięcia swoich Danych Osobowych w przypadkach przewidzianych przepisami prawa.
-
Prawo do ograniczenia przetwarzania – Użytkownik ma prawo żądać ograniczenia przetwarzania
swoich danych w określonych sytuacjach.
-
Prawo do przenoszenia danych – Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane w ustrukturyzowanym
formacie i przesłać je do innego administratora.
-
Prawo do sprzeciwu – Użytkownik ma prawo sprzeciwić się przetwarzaniu swoich danych w celach
marketingowych lub na podstawie prawnie uzasadnionego interesu.
-
Prawo do wycofania zgody – Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, Użytkownik ma
prawo do jej wycofania w dowolnym momencie.
Aby skorzystać z powyższych praw, Użytkownik może skontaktować się z Administratorem, wysyłając wiadomość e-mail
na adres: rodo@hrp.com.pl.
VIII. Okres przechowywania danych
Administrator przechowuje Dane Osobowe Użytkowników przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których
zostały zgromadzone, w tym:
- Na czas niezbędny do świadczenia usług i realizacji umowy.
- Na czas wymagany przepisami prawa podatkowego lub rachunkowego.
- Do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń.
- Do momentu wycofania zgody (jeżeli podstawą przetwarzania była zgoda).
Po upływie tych okresów dane są usuwane lub anonimizowane, chyba że dalsze przechowywanie jest konieczne w
celach archiwalnych lub obrony przed roszczeniami.
IX. Międzynarodowy transfer danych
Administrator może przekazywać Dane Osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) w przypadku, gdy jest to
konieczne do realizacji celów przetwarzania. W takich przypadkach Administrator zapewni odpowiednie środki
ochrony danych, np. poprzez:
- Stosowanie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
-
Przekazywanie danych do państw uznanych za zapewniające odpowiedni poziom ochrony przez Komisję Europejską.
- Zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych.
W szczególności w związku z korzystaniem z usług Meta Platforms Inc. (Facebook), dane mogą być przekazywane do
USA. Administrator zapewnia, że w takich przypadkach stosowane są środki ochrony zgodne z RODO.
X. Korzystanie z usług Piksel
Administrator współpracuje z Meta Platforms Ireland Limited w zakresie analizy statystyk i
reklamy, wykorzystując technologię Piksel Facebooka. Piksel umożliwia śledzenie aktywności
Użytkowników na Stronie Internetowej i dostosowywanie treści reklamowych wyświetlanych w serwisie Facebook.
Przetwarzanie Danych Osobowych w ramach narzędzia Piksel Facebooka odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
RODO, tj. na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na prowadzeniu marketingu
swoich usług oraz analizie skuteczności działań reklamowych.
Piksel Facebooka może zbierać następujące dane:
-
Informacje o interakcjach Użytkownika ze Stroną Internetową (np. odwiedzone strony, kliknięcia w linki, czas
spędzony na stronie).
- Informacje techniczne, takie jak adres IP, typ urządzenia, system operacyjny oraz typ przeglądarki.
- Informacje o działaniach związanych z reklamami wyświetlanymi w serwisie Facebook.
Użytkownik może zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi wyświetlania reklam w ustawieniach konta na Facebooku
pod adresem:
https://www.facebook.com/settings?tab=ads.
Więcej informacji na temat zasad działania Piksel Facebooka można znaleźć w polityce prywatności Facebooka pod
adresem:
https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0.
Administrator informuje, że Użytkownik ma możliwość zablokowania technologii śledzenia, w tym Piksel Facebooka,
poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub za pomocą wtyczek blokujących reklamy.
XI. Warunki świadczenia usług elektronicznych
Administrator świadczy Usługi Elektroniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami określonymi
w niniejszej Polityce Prywatności.
Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Strony Internetowej i Usług Elektronicznych w sposób zgodny z:
-
Obowiązującym prawem, w tym w szczególności przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych i własności
intelektualnej.
- Postanowieniami niniejszej Polityki Prywatności oraz Regulaminu Usług Elektronicznych.
- Zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.
Administrator zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępu do Usług Elektronicznych lub odmowy ich świadczenia
Użytkownikom naruszającym powyższe zasady, w tym w szczególności w przypadku:
- Podania przez Użytkownika nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji.
- Używania Strony Internetowej do celów niezgodnych z prawem.
- Działalności mogącej narazić Administratora na straty wizerunkowe lub prawne.
Administrator dokłada wszelkich starań, aby Usługi Elektroniczne były dostępne bez zakłóceń, jednak nie ponosi
odpowiedzialności za przerwy techniczne spowodowane awariami lub pracami konserwacyjnymi.
Wszelkie reklamacje dotyczące działania Usług Elektronicznych można zgłaszać na adres e-mail:
rodo@hrp.com.pl.
XII. Prawa Użytkowników
Przysługują Pani/Panu w związku z przetwarzaniem danych osobowych następujące prawa:
-
Prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych – Administrator na wniosek osoby, której
dane dotyczą, przekazuje informację o przetwarzaniu jej danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i
podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane,
oraz planowanym terminie ich usunięcia. W ramach tego prawa osoba może również żądać informacji o odbiorcach
jej danych oraz uzyskać ich kopię.
-
Prawo do sprostowania danych – Administrator na wniosek osoby, której dane dotyczą, usuwa
ewentualne niezgodności lub błędy w danych osobowych oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne
lub uległy zmianie.
-
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – Administrator na żądanie osoby,
której dane dotyczą, usuwa dane, które nie są już niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane,
jeśli cofnięto zgodę na ich przetwarzanie lub wniesiono sprzeciw.
-
Prawo do ograniczenia przetwarzania – Administrator na wniosek osoby, której dane dotyczą,
zaprzestaje dokonywania operacji na tych danych osobowych w określonym zakresie.
-
Prawo do przenoszenia danych – Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane w ustrukturyzowanym
formacie oraz przesłać je do innego administratora.
-
Prawo do wniesienia skargi – Osoba, która uzna, że jej dane osobowe są przetwarzane
niezgodnie z obowiązującym prawem, może wnieść skargę do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
-
Prawo wniesienia sprzeciwu – Osoba, której dane dotyczą, może w dowolnym momencie sprzeciwić
się przetwarzaniu jej danych osobowych, szczególnie w zakresie marketingu bezpośredniego.
-
Prawo wycofania zgody – Jeśli Administrator przetwarza dane na podstawie zgody Użytkownika,
może on ją wycofać w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed
jej wycofaniem.
Wniosek dotyczący realizacji powyższych praw można złożyć:
- Poprzez pocztę tradycyjną, pisząc na adres siedziby Administratora.
-
Za pośrednictwem poczty e-mail, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem:
rodo@hrp.com.pl.
Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególności:
- Adresata wniosku.
- Uprawnienia, z którego chce skorzystać osoba składająca wniosek.
Jeśli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek,
zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.
XIII. Pliki cookie (ciasteczka)
Podczas korzystania przez Użytkownika ze Strony internetowej automatycznie zbierane są dane, dotyczące
Użytkownika. Do tych danych mogą zaliczać się:
- Adres IP.
- Nazwa domeny.
- Typ przeglądarki.
- Typ systemu operacyjnego.
Dane te mogą być zbierane przez:
- Pliki cookie.
- System Google Analytics.
- Usługi Piksel.
oraz mogą być zapisywane w logach serwera.
Cookie to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych przechowywane przez przeglądarkę na dysku
twardym komputera Użytkownika czy też na karcie pamięci smartfona Użytkownika. Podczas kolejnych wizyt na
stronie internetowej informacje przechowywane w pliku cookie są odsyłane na Stronę internetową. Dzięki temu
Strona internetowa może rozpoznać Użytkownika i dostosować treść do jego potrzeb.
W celu ulepszenia Strony internetowej Administratora, Usług Elektronicznych, dostarczania najodpowiedniejszych
treści i analizowania, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Strony internetowej Administratora, Administrator
może korzystać z plików cookie.
Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach cookie w celach:
-
Personalizowania Strony internetowej i Usług Elektronicznych – zapamiętywania informacji o Użytkowniku, aby
Użytkownik nie musiał ponownie wpisywać tych informacji podczas kolejnych wizyt.
- Dostarczania dostosowanych do Użytkownika reklam, treści i informacji.
-
Monitorowania zagregowanych wskaźników użytkowania witryny, takich jak łączna liczba odwiedzających i
wyświetlanych stron.
Administrator korzysta z następujących rodzajów plików:
-
Cookie sesyjnych, które są plikami tymczasowymi i są przechowywane w urządzeniu osoby odwiedzającej Stronę do
czasu jej opuszczenia.
-
Cookie stałych, które są przechowywane w urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Stronę przez czas określony w
parametrach pliku albo do czasu ich ręcznego usunięcia.
Administrator może podzielić pliki cookie na następujące kategorie:
- Cookie niezbędne – zapewniają prawidłowe funkcjonowanie strony, bezpieczeństwo i podtrzymanie sesji.
-
Cookie statystyczne – umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania ze Strony (checkbox do
zaznaczenia).
-
Cookie funkcjonalne – pozwalają zapamiętać wybory dokonane przez osoby odwiedzające Stronę, np. wybór języka,
rozmiar czcionki (checkbox do zaznaczenia).
- Cookie marketingowe – służą do dopasowania treści i formy reklam (checkbox do zaznaczenia).
Administrator korzysta z analityki i podobnych usług, które zawierają pliki cookie podmiotów trzecich. Podczas
korzystania ze Strony internetowej pliki cookie podmiotów trzecich mogą być używane, aby umożliwić korzystanie z
funkcjonalności Strony internetowej i zintegrowanych z nią witryn lub w celu analizy skuteczności kampanii
reklamowych i zbierania anonimowych informacji o korzystaniu ze Strony internetowej w celach statystycznych.
Niniejsza Polityka Prywatności nie reguluje zasad korzystania z plików cookie podmiotów trzecich. Każdy z
podmiotów trzecich określa własne zasady używania plików cookie w swojej polityce prywatności.
Strona korzysta z narzędzia Google Analytics. Użytkownik może zapobiec rejestrowaniu przez Google zgromadzonych
przez pliki cookie danych, dotyczących korzystania przez Użytkownika ze Strony, jak również przetwarzaniu tych
danych przez Google, instalując wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod następującym adresem:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Administrator zachęca do zapoznania się ze szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Google
Analytics, wskazanymi w wyjaśnieniach przygotowanych przez Google:
https://support.google.com/analytics/answer/6004245.
Użytkownik może zmienić sposób, w jaki pliki cookie są używane przez przeglądarkę Użytkownika, a także może
blokować je lub usuwać. Aby to zrobić, należy zmienić ustawienia przeglądarki. Większość przeglądarek oferuje
opcje akceptowania lub odrzucania wszystkich plików cookie, akceptowania tylko określonych typów lub
informowania Użytkownika za każdym razem, gdy witryna próbuje je zapisać. Użytkownik może także łatwo usunąć
pliki cookie, które zostały już zapisane na urządzeniu Użytkownika.
Zarządzanie plikami cookie zależy od używanej przeglądarki. Użytkownik może dowiedzieć się, jak to zrobić dla
konkretnej przeglądarki, klikając „pomoc” w menu przeglądarki. Znajdują się tam informacje, jak krok po kroku
kontrolować i usuwać pliki cookie dla:
- Google Chrome.
- Safari (macOS).
- Mozilla Firefox.
- Microsoft Edge.
- Microsoft Internet Explorer.
- Opera.
Jednocześnie Administrator informuje, iż brak zgody, usunięcie, zablokowanie lub ograniczenie umieszczania
plików cookie może spowodować trudności lub nawet uniemożliwić korzystanie ze Strony internetowej lub Usług
Elektronicznych.
XIV. Warunki świadczenia usług elektronicznych
Strona oferuje następujące usługi elektroniczne:
-
Formularz Kontaktowy – Administrator świadczy usługę polegającą na udzielaniu odpowiedzi na
pytania związane z usługami. Administrator dołoży staranności, aby udzielić odpowiedzi na pytanie w terminie
nie dłuższym niż 48 godzin, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót. Udzielanie odpowiedzi na
pytania jest bezpłatne.
-
Sklep internetowy – Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Użytkowników na stronie
internetowej odbywa się na warunkach określonych w Polityce Prywatności oraz Regulaminie Sklepu Internetowego.
Obowiązki Użytkownika będącego Usługobiorcą:
- Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze strony www i oferowanych Usług w sposób zgodny z przepisami
prawa, dobrymi obyczajami, posługując się danymi zgodnymi ze stanem faktycznym oraz w inny sposób nie
postępując niezgodnie z zapisami niniejszego Regulaminu.
Tryb postępowania reklamacyjnego:
-
Administrator dochowuje należytej staranności, aby świadczone przez niego Usługi elektroniczne realizowane
były zgodnie z niniejszą Polityką, przepisami prawa i odpowiednimi zasadami bezpieczeństwa informacji.
-
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych, jak i z działaniem strony www, można składać
pisemnie na adres Administratora lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres
Administratora.
-
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać informacje przedstawiające okoliczności dotyczące reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, żądanie Usługobiorcy oraz jego dane kontaktowe.
-
Usługobiorca, pod rygorem utraty swoich roszczeń względem Administratora, zobowiązany jest do złożenia
reklamacji w terminie 14 dni od daty wystąpienia nieprawidłowości.
-
Administrator rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia jej
otrzymania. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Administrator w tym terminie powiadamia
reklamującego o przyczynach opóźnienia, a także przewidywanym, niezbędnym terminie rozpatrzenia reklamacji.
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze strony www Administratora:
-
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze strony internetowej Usługodawcy to:
- Dostęp do Internetu.
-
Urządzenie umożliwiające korzystanie z Internetu, np. komputer, laptop lub inne urządzenie przenośne z
przeglądarką internetową.
- Dostęp do poczty elektronicznej i skonfigurowane konto poczty e-mail.
-
Dowolna właściwie skonfigurowana wersja przeglądarki internetowej obsługująca m.in. pliki typu cookies
(Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome).
-
Korzystanie z Usług w sieci Internet, mimo stosowania przez Usługodawcę zabezpieczeń mających na celu
uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do systemu (ataki hackerskie), może wiązać się z ryzykiem
niechcianego zainfekowania systemu informatycznego przez złośliwe oprogramowanie. W związku z powyższym
Usługobiorca zaleca dodatkowo korzystanie ze zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz stosowanie
odpowiedniej zapory systemowej (firewall).
Powrót do strony głównej